עבור לתוכן
  • צור חשבון

סיכום תצפית פארק בריטניה - חרבת צורה 11 במרץ 2024


תגובות מומלצות

בבוקר יום שני בצורה ספונטנית החלה התארגנות של קבוצה גדולה לתצפית ביער חולדה. החודש לא הייתה אפשרות לרדת למדבר עקב מזג האוויר, אז רבים קפצו על ההזדמנות - גם אני שבמקרה באותו היום היה לי ערב פנוי מאיסוף הילדים מהמסגרות ושאר הנושאים היומיומיים.

יער חולדה? 15 דקות מהבית, הספיק להתארגן ולצאת בכיף. עברתי בבית, הטענתי סוללות ל־AZ GTi וודאיתי כי הבן שלי לא רוקן את הסוללה של הטאבלט OLS שלי ויצאתי אל הדרך ל... חירבת צורה. איך הגענו לשם? בחולדה הייתה חתונה ו @Guy הלך לשם לבדוק את עבירות הדרך ואפשרות להגיע אז כולנו זרמנו. אומנם הדרך הייתה עבירה (תלוי באיזה מקום), אבל ההגעה הייתה מסובכת, כמה כניסות וכמה מסלולים מבלבלים בחושך בדרכי עפר ווייז ששולח בדרכים/לא דרכים. בשלב מסוים @Guy בא לחלץ אותי עם האוטו שלו - כי כבר הייתי מוכן לחזור הביתה. בסוף בדרך חזרה, בגלל חשש להיתקע כולנו ירדנו מחרבת־צורה בשיירות (אם הייתי הולך לבד הייתי מתבלבל בדרך עוד פעם).

המקום היה יפה עם עצים ונוף יחסית פתוח יותר בהשוואה למצפה־משואה. אבל בהתחשב בעובדה שמרחק בין חרבת־צורה למצפה־משואה הוא 2 ק"מ (בקוו אווירי) אני חושב שמצפה משואה עדיף משמעותית בגלל דרכי הגעה, במיוחד בחושך ועם וייז שלא באמת יודע לכוון. אבל ניסינו מקום חדש!

בגלל הרפתקאות בדרכים בחושך הגעתי לתצפית מאוחד יחסית - בסביבות 20:00. כך לא לא היה סיכוי לתפוס את השביט. קודם כל הקמתי את C8 על ה־NexStar ללא מנועים והתחלתי בתצפית.

השמיים היו נהדרים. ראיתי כמובן אוריון, ראיתי את M78 קאספר, ואפילו את M1 עם פילטר UHC. להפתעתי גם ראיתי את M81 ואת M82 בקלות רבה (אני זוכר לפני כשנתיים־שלוש ניסיתי לראות אותם במצפה משואה ב־C8 של אהוד - ללא הצלחה), עברתי על סדרה של צבירים פתוחים ופשוט גם טיילתי בשמיים. לעבוד עם C8 בצורה ידנית עם AstroHopper היה הרבה יותר נוח מהרובוט. אני זוכר כמה זמן לקח לי פעם לאפס אותו בפעם הקודמת במשואה ואיך אחרי כמה שעות נגמרו הסוללות. פה זה עבד קל וחלק, מצאתי אובייקטים בקלות, אפילו עקבתי אחרי מל"ט אחד (כשהתפתח הדיון אם מדובר במטוס או משהו אחר)

ראיתי בפעם הראשונה בלייב את @Ehud Spiegel עושה EAA ללא עקיבה עם OpenLiveStacker. מה אני אגיד לכם. אני חושב שזה באמת יותר Electronically Enhanced Visual Astronomy במיטבו. פשוט מכוון עושה stack קצר ומקבל המון פרטים שבוויזואלי אפשר לראות רק במדבר עם טלסקופ ענקי. אני גם צריך לנסות, כי זה באמת מרגיש הרבה יותר מחובר לצפייה מאשר לצילום.

ראיתי גם את ה"צעצוע" ה־SeeStar - חמוד מאוד. באמת ZWO עשו אחלה מוצר.

בנוסף דיברתי עם אנשים, החלה קצת לחות ולקראת 22:00 החלטתי להוציא את הריג השני שלי - ריג ה־EAA. האמת לא הספקתי הרבה, עד שהקמתי והתחלתי לצלם היה כבר צריך להתקפל. קצת תספתי את Markarian's Chain שמיד הציגה מלא גלקסיות. לקראת הסוף כשהלחות ירדה מהקורקטור ו־M3 היה כבר גבוה צפיתי בו ואז כולנו קיפלנו את הציוד.

הייתה חוויה חברתית ותצפיתית מעולה. נזכרתי כמה אני אוהב את השמיים החשוכים התצפיות הויזואליות. אני מאוד מרוצה מהרכישה של C8 - טלסקופ קומפקטי וחזק מאוד. הפיכת NexStar SE לידנית עשתה הבדל עצום (בעצם מלחכתחילה רציתי חצובה ידנית)

 

נערך היום על-ידי Artyom

יישומון AstroHopper ניווט אוטומטי בלי לשבור ראש

הטלסקופים שלי: Celestron AstroMaster 102AZ, SVBony sv501p 60mm

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מנסיון - M81 ו-M82 יחסית קל לראות. אני מצליח לראות אותם עם 6 אינטש מהבית, שזה בורטל 6-7.
כשהיינו לפני שבוע ביער עופר בתצפית EAA (כלומר, עם עיניים שלא מורגלות בחושך), הצלחנו גם לראות אותם.
את שלישיית ליאו היה לי מאד קשה לראות, כנראה מאותה הסיבה. אני זוכר שהייתי פעם בתצפית ביער עופר בה ראיתי את השלישייה בקלות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרף לשיחה

אתה יכול לכתוב עכשיו ולהרשם אחר כך אם יש לכם חשבון הכנס עכשיו בשביל לכתוב מהחשבון שלך

אורח
הוסף תגובה

×   הודבק כטקסט מיוחד.   הדבק כטקסט רגיל

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   התוכן הקודם שלך שוחזר .   נקה

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • פעילות אחרונה

    1. 0

      שיטת "קולימצית זיתים", לבית העדשה הקדמית של רפרקטור

    2. 1

      טלסקופ - רכישה

    3. 1

      טלסקופ - רכישה

    4. 4

      פלטפורמה משוונית - סיום פרוייקט, וחלוקת התוכניות לכולם

    5. 4

      פלטפורמה משוונית - סיום פרוייקט, וחלוקת התוכניות לכולם

  • נושאים

×
×
  • צור חדש...

Important Information