עבור לתוכן
  • צור חשבון

איפוס חצובת אלט-אז (או אולי גם EQ) בעזרת פלייט סולבינג - שאלה


תגובות מומלצות

יש לי שתי חצובות אלט-אז רובוטיות. אחת SLT של סלסטרון, ואחת של מיד - עם שלט AudioStar.

כשאני עובד עם עיניות, לכל חצובה יש את הדרך שלה לאיפוס, אבל בסוף זה מסתכם בנעילה על שני כוכבים, ושהחצובה מודיעה לך שהאיפוס הושלם בהצלחה (Alignment succesfull).

בסלסטרון יש גם אפשרות לבצע איפוס כזה כאשר שולטים על החצובה דרך המחשב עם התוכנה שלהם, CPWI.

כשאני מחבר לטלסקופ מצלמה, ומקשר בין Sharpcap לחצובה (ככה שהוא מצליח לשלוט עליה), אני יכול לבצע Plate solving ב-Sharpcap, ואחרי Plate solving, למעשה, החצובה "מתאפסת" על הנקודה.

ועכשיו לשאלה שלי: האם יש טעם בכלל לעבור על תהליך האיפוס דרך השלטים (או בסלסטרון דרך התוכנה שלהם)? אולי מספיק פשוט לכוון את החצובה לצפון, לנוע לעבר שניים שלושה כוכבים, לבצע את התיקון והאיפוס עם ה-Plate solving של Sharpcap וזהו. האם יכול להיות שזה מספיק מבחינת החצובה והעקיבה תהיה לא פחות טובה? זה פשוט חוסך הרבה התעסקות. ניסיתי את זה בחצובה של מיד, פשוט לא ביצעתי דרך השלט את תהליך האיפוס, וראיתי שהעקיבה היתה די סבירה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בחצובה משוונית, אם עושים הצפנה ו-plate solving אחד, זה די מספיק לעקיבה סבירה למדי. בחצובת alt-az צריך מעבר לכך - כי הכוכבים גם עוזרים להבין את הזווית ביחס לאופק. ב-cpwi בכלל אפשר לייצר הרבה נקודות במודל - ואז זה יכול לעבוד במדוייק - אבל זה לא באמצעות plate solve אלא באמצעות תהליך פנימי באפליקציה הזו. plate solve יחיד רק אומר לחצובה איפה היא - לא משפר את המודל שמיים המלא. ושימוש רק ב-plate solve ללא שימוש במודל שמיים מלא יותר, לא ייתן עקיבה מושלמת. אגב, אין תועלת לבצע כמה plate solve - כל אחד מהם דורס בעצם את השני. רק אם יוצרים מודל שמיים בתוכנה כמו cpwi אז זה מתחיל להוסיף מידע למודל ומשפר אותו בהתאם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

 טל, אז ממה שאני מבין שאתה אומר - לפחות בסלסטרון - יש צורך לבצע את תהליך האיפוס.

ההרגשה שלי שבמיד זה לא נחוץ ואני אסביר.

במיד יש אפשרות לשפר את דיוק העקיבה דרך השלט בצורה דומה למה שאפשר לעשות בסלסטרון דרך התוכנה - כלומר להוסיף עוד נקודות סנכרון. עם השלט זה נעשה על ידי לחיצה ארוכה על מקש ה-ENTER, ואז אישור, כשעושים את זה, שומעים מהשלט צפצוף שמאשר שהנעילה הזו התבצעה. כל נעילה כזו משפרת את העקיבה ודיוק ה-GOTO.

בסלסטרון, דרך השלט אפשר לאפס רק על שני כוכבים - אם רוצים - אפשר דרך השלט להחליף את אחד הכוכבים שמשמשים לאיפוס בכוכב אחר.

דרך התוכנה שלהם, CPWI, אפשר באמת להוסיף הרבה נקודות איפוס.

עכשיו - כשאני מבצע עם Sharpcap פעולה של Plate solving על אובייקט בחצובה של המיד, אני תמיד שומע בדיוק את אותו סוג של צפצוף, כאילו החצובה מאשרת לי נעילה. מעשית, ניסיתי לעשות את זה באמת בחצובה של המיד בפעם האחרונה שהשתמשתי בה, לא ביצעתי בכלל איפוס, אלא פשוט מנקודת ההתחלה, שלחתי אותה לשני כוכבים שונים, ביצעתי Plate solving דרך Sharpcap, ואחר כך לא הרגשתי שהעקיבה וה-GOTO שלה היו פחות טובים מאשר כשעשיתי את תהליך האיפוס דרך השלט (על התוכנה של מיד אני לא רוצה להרחיב, היא מיושנת, לא נוחה, ולא עובדת עם Sharpcap ו-ASCOM - למעשה יש דרייבר אחר לחצובות מיד שעובד עם ASCOM).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרף לשיחה

אתה יכול לכתוב עכשיו ולהרשם אחר כך אם יש לכם חשבון הכנס עכשיו בשביל לכתוב מהחשבון שלך

אורח
הוסף תגובה

×   הודבק כטקסט מיוחד.   הדבק כטקסט רגיל

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   התוכן הקודם שלך שוחזר .   נקה

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • צור חדש...

Important Information