אז אתמול בלילה ערכתי סשן די ארוך של EAA, לצורך בדיקת העקיבה והדריפט, והאמת - לא הייתי מרוצה. כמה שלא שיחקתי עם המהירות של המנוע, אחרי זמן מסויים, התחיל להופיע דריפט.
מפה לשם, נפל לי האסימון. למעשה, מהירות הסיבוב של הפלטפורמה סביב הציר שלה הרי אמורה להיות תמיד קבועה, מה שנקרא Sidereal rate - עבור צפייה בכוכבים ו-DSO. עבור השמש, הירח וכוכבי הלכת נדרשת באמת מהירות טיפה אחרת - אבל אתמול עשיתי קצת EAA על המשקולת ו-M15.
מאחר והמהירות הזו אמורה להיות קבועה, זה אומר כנראה שיש לי טעות בחישובים. לאחר מספר בדיקות ומדידות, הבנתי שהכנסתי לקוד מידה שגוייה של רדיוס הסיבוב. קוטר הסיבוב הוא למעשה המרחק מציר הסיבוב של הפלטפורמה מהנקודה בה המנוע דוחף אותה. מדידה זריזה שעשיתי אתמול בלילה הראתה לי שמדובר על משהו של קצת מעל ל-625 מ"מ, כאשר בקוד אני רשמתי ערך של 628 מ"מ. זה אולי נראה כמו הבדל קטנטן, אבל מעשית, זה משפיע בצורה די דרמטית על המהירות הנדרשת, ובוודאי לאורך זמן.
אני אבצע מדידה יותר מדוייקת של רדיוס הסיבוב. בנוסף, אני חושב לתת אפשרות לבחור בין קצב עקיבה רגיל - Sidereal, לבין קצב עקיבה לשמש וקצב עקיבה לירח. אני אשאיר את האופציה לשינוי קצב עדין בצורה ידנית, גם לכוכבי הלכת (למרות שזה נראה לי ממש לא נחוץ), אבל יותר לצורך תיקונים במקרה שהפלטפורמה לא מוצפנת היטב.
אגב, רק בשביל לבדוק מה המשמעות של עקיבה בקצב לא נכון, ביקשתי מ-GPT Chat לעשות לי כמה חישובים.
למשל, ביקשתי ממנו לחשב מה תהיה הסטייה בפיקסלים במצלמה שלי (SV705C - רזולוציה של 3840 על 2160), עבור EAA על DSO כשמשתמשים לדוגמא בקצב עקיבה של השמש במקום בקצב Sidereal, והתוצאה יצאה דריפט של בערך 900 פיקסלים בכל ציר. זה ממש הרבה. אחר כך ביקשתי ממנו לחשב מה יהיה הדריפט אם אני עוקב אחרי צדק, עם ברלו 3X ומשתמש בקצב Sidereal במקום בקצב העקיבה המתאים במדוייק לצדק, והדריפט המתקבל בחישוב היה בערך 150 פיקסלים, שזה ממש זניח, בהתחשב גם בגודל של צדק (שתופס כמה מאות פיקסלים). מהסיבה הזו, נראה לי שאין באמת טעם לתת אופציה לבחור קצב עקיבה לכל כוכב לכת בנפרד, אבל כן כדאי לתת אפשרות לקצב שמש ובעיקר לקצב לירח, שזז ממש במהירות שונה מכל האחרים.
תגובות מומלצות
הצטרף לשיחה
אתה יכול לכתוב עכשיו ולהרשם אחר כך אם יש לכם חשבון הכנס עכשיו בשביל לכתוב מהחשבון שלך