עבור לתוכן
  • צור חשבון
  • איך לבחור טלסקופ למתחילים, חלק 5 - דגמים מומלצים והיכן לקנות


    Guy

    מעודכן 2021 - לאחר שלמדנו כל מה שיש ללמוד על בחירת טלסקופ ראשון, נעבור לחלק הפרקטי - המלצות על דגמים ספצפיים

     

    • הגענו לחלק האחרון במדריך בחירת טלסקופ ראשון למתחילים. בחצי הראשון של הפרק נדבר על דגמים מומלצים, ובחצי שני על איפה אפשר לרכוש בישראל ובחו"ל.
    • המאמר מעודכן לסוף שנת 2021. תקופת הקורונה הביאה איתה צמיחה חדה בכמות האנשים שנכנסו לתחביב. זה אומר שמצד אחד יש דגמים ורעיונות חדשים, אך מצד אחד ישנו זינוק אדיר בביקוש ובתוספת מחסור בחומרי גלם אצל יצרנים - אין היצע, מחירים עלו בחדות וצריך להמתין זמן מה לאספקה. במצבים כאלה הרעיון של לקנות יד שניה הופך לאטרקטיבי יותר.
    • בפרק הקודם דיברנו על השיקולים החשובים בהחלטה על איזה טלסקופ ללכת, כמו גם על איפה קונים וממה להיזהר. כמו כן נחזור ונאמר - אנו מאמינים שזה ברור מאליו אך חשוב להדגיש כי מדובר בהמלצות בלבד, וההחלטה הסופית והאחריות היא שלכם לרבות שביעות רצון מהמוצר, או מהשירות שתקבלו מהחנות. כמו כן אין להסתמך על ההמלצות שלנו בענייני מיסוי ויבוא, ויש לערוך בדיקה פרטנית.
    • יש לקחת את ההמלצות כמו שהן בדיוק - המלצות, אין פה אמת אבסולוטית. כמובן שיהיו דעות לפה ולשם, יהיו מי שיחלקו על הבחירות ויהיו טלסקופים מעולים וראויים שלא יכנסו לרשימה. אם ישנן שאלות בעניין זה, אפשר לפתוח נושא פה בפורום אסטרונומים מתחילים או בקבוצת הפייסבוק למתחילים שלנו.

    אז בואו ונתחיל.

     

    ***

     

    תקציב נמוך: 1,000 - 2,000 ש"ח

    אופציה א ' לתקציב נמוך - דובסוני שולחני בקוטר 4.5-6 אינץ' 

    במקום הראשון ביחס עלות-תמורה ניצבים בגאון משפחת הדובסוניים השולחניים (מחזירי אור) הקטנים-בינוניים, בקוטר של 4.5-6 אינץ' (ולא קטן יותר). הם זולים ואיכותיים, ובתקציב של 1,000 – 2,000 ש"ח, ניתן לקבל אופטיקה טובה מאוד. מצד אחד הם מספיק קומפקטיים וקלים כדי להכניס ולהוציא מהבית ולצפות בספונטניות תוך מספר דקות ללא כאב ראש. מצד שני הם מספיק גדולים כדי לקחת לאתרים חשוכים ולהוות כרטיס כניסה לצפייה בגרמי שמיים עמוקים. יש להם אורך מוקד קצר של 650-750 מ"מ, מה שאומר שדה רחב שמקל על מציאת אובייקטים בקלות. הם לא סובלים מאברציה כרומטית ומציגים מראות די חדים של אובייקטים בהירים כמו הירח וכוכבי הלכת. בשמי הנגב ורמת הגולן הם יאפשרו תצפית בערפיליות צבירים וגלקסיות בהירות.

    הם מומלצים כטלסקופ למתחילים בעיקר בגלל סט יכולות שלם שבא במחיר זול, והפעלה פשוטה . זה הופך אותם לטלסקופ המושלם "לרכישה עיוורת" כמתנה למישהו אחר (למרות שתמיד מומלץ לצפות לפני). הם קשיחים, אמינים ומתאימים לתפעול גם לתפעול על ידי ילדים בוגרים.

    דגמים מומלצים:

    • Zhumell Z114 
    • Sky Watcher Heritage 130p 
    • Sky Watcher Heritage 150p
    • Bresser Messier Dobson 6 Inch
    • Bresser Messier Dobson 5 inch

    ses.png.119cc0870812648148fae79498f5c137.png

     

    ממה להיזהר:

    • החצובה - חלק מהטלסקופים הללו מגיעים על חצובה משוונית. לדעת הרבה אסטרונומים השילוב של טלסקופ ניוטוני על חצובה משוונית (גרמנית) הוא שילוב גרוע. למה? תקראו כאן.
    • דבר חשוב מאוד לבדוק כשקונים טלסקופים ניוטוניים קטנים, הוא לוודא שהמראה הראשית שלהם היא מראה פרבולית (Parabolic Mirror) ולא מראה ספרית (Spherical Mirror).  לא ניכנס כרגע לעומק לסיבות, אבל בגדול מראות פרבוליות יקרות לייצור ונותנות מראה חד, ומראות ספריות זולות לייצור ונותנות מראה נחות. איך בודקים? בד"כ אם מדובר במראה פרבולית המשווק ירשום את זה בגאווה במפרט, בעוד שאם מדובר במראה ספרית נחותה כנראה לא ירשמו בכלל את סוג המראה, מן שיטת "מצליח". בדגמים עליהם המלצנו מטה כל הטלסקופים הם בעלי מראות פרבוליות. אם יש ספק, אתם מוזמנים לשאול אותנו.

    לגבי הדגמים הספציפיים שהזכרנו, מדובר בטלסקופים בקונספט כמעט זהה לחלוטין וכולם מעולים למתחילים. הם מגיעים עם מראה ראשית פרבולית ואפשרות לקולימציה. בסיס דובסוני יציב וקל לשימוש. הסקוויצ'ר יכול להתקפל לגודל קצת קטן יותר (יתרון זניח בהתחשב בעובדה שהטלסקופ קטן מלכתחילה). לזומל ולברסר לעומת זאת שני יתרונות - צינור סגור לגמרי (היות והוא לא מתקפל) ופוקוסר נוח יותר. מדובר על יתרונות קטנים ביותר ככה שאם חסר מלאי מאחד מהם, אין בעיה להזמין את האחר. 

     

    אופציה ב' לתקציב נמוך - משקפת

    יש רבים בעולם האסטרונומיה הממליצים על רכישת משקפת  איכותית במקום טלסקופ ראשון. המשקפת היא כלי נהדר לצפות בשמיים – היא קלה לתפעול, שוקלת מעט וגודלה הפיסי קטן, וצופים בה בשתי העיניים שזה יתרון גדול. המשקפת מאפשרת להכיר את כיפת השמיים בצורה די טובה, ואסטרונמים רבים מחזיקים אחד בצד ליד הטלסקופ שלהם לצפייה זריזה בשמיים. משקפת איכותית תספק מראות מרהיבים של השמיים, אך יש לזכור שעדיין לא מדבר על טלסקופ מבחינת יכולת איסוף האור וההגדלה. לצורך העניין היא תתאים לצפייה בירח, בצבירים גדולים, ובערפיליות גדולות ובהירות. אם מחליטים ללכת על משקפת, רצוי לוודא שאו שנקנה משקפת במשקל קל כדי שלא נתעייף מהר מלכוון אותה לשמיים, או שנקנה משקפת עם חצובה במידה והלכנו על משהו כבד.

    • יתרונות – קטנה, נוחה, צפייה בשתי עיניים
    • חסרונות – מתאימה לצפייה בעצמים גדולים ובהירים מאוד בלבד, לא מדובר על תצפית אסטרונומית קלאסית בהגדלות גדולות. יכולה לעייף במידה ומחזיקים בידיים ולא צופים בעזרת חצובה.

    דגמים מומלצים:

    • William Optics – 7×50 ED Astronomical Binoculars
    • Celestron – TrailSeeker 8×42

    Amazon.com : Celestron - Cometron 7x50 Bincoulars - Beginner Astronomy  Binoculars - Large 50mm Objective Lenses - Wide Field of View 7x  Magnification : Electronics

     

    ***

     

    תקציב בינוני: 2,000 - 5,000 ש״ח

    כאן כבר נפתחות בעבורנו אפשרויות מעניינות מאוד. אם בתקציב נמוך יכולנו לקנות ניוטוני קטן-בינוני בעל סט יכולות מגוון, בטווח המחירים הזה נוכל כבר למצוא טלסקופים לשימושים ספציפיים יותר. 

     

    אופציה א' לתקציב בינוני - טלסקופ דובסוני Sky Watcher (סקייווצ'ר) – 8 או 10 אינץ', צינור מלא או מתקפל:

    אם אנו מתכוונים לעשות תצפיות רציניות מאתרים חשוכים כמו המדבר, ומעוניינים לצפות בגרמי שמיים עמוקים כמו צבירים, גלקסיות וערפיליות, מדובר באופציה הטובה ביותר. שקל לשקל - מדובר בטלסקופים עם התמורה הגבוהה ביותר.

    מדובר בכלים רציניים ביותר שחלק מהאסטרונומים הותיקים יותר מחזיקים גם כן (כולל כותב שורות אלה - 10 אינץ'). בעזרת הטלסקופים הללו ניתן לצפות בכל סוגי האובייקטים באיכות סופר גבוהה – מפלנטות וירח ועד לגמרי שמיים עמוקים כמו גלקסיות וערפיליות. הם בעלי כושר איסוף אור רציני ומסוגלים לתת תמונות בהירות וחדות, שיכולות להספיק לשנים קדימה לפני שרצים לשדרג. בהתחשב במחיר הנמוך שלהם ובקלות התפעול, לרוב אלה הטלסקופים הנמכרים ביותר ברמת הכניסה לאסטרונומיה רצינית.

    ניתן לרכוש אותו בתצורה של צינור מלא או מתקפל. לשניהם בדיוק אותה אופטיקה ומכלולים.  לאחר ששניהם היו בבעלותי, אלה המסקנות:

    למתקפל יתרון אחד מרכזי - הוא מתקפל 🤓. מדובר על התכווצות של כ - 35 ס"מ דבר שיכול להיות נוח בלא מעט סיטואציות. לצינור המלא לעומת זאת מספר יתרונות אחרים - שמירה מוחלטת על קולימציה, הגנה מסינוורים, לכלוך ולחות, ונוחות בפירוק והרכבה. בסופו של דבר מדובר בהעדפות אישיות ושניהם טלסקופים מצויינים.

     

    Untitled.png.070c5bbcdd3f19c1d52af0f726a49c3b.png

     

    אופציה ב' לתקציב בינוני - טלסקופ קטן עד בינוני על חצובה רובוטית ממונעת

    מדובר בטלסקופים בגודל קטן על חצובה רובוטית, כלומר פחות כסף על יכולת איסוף אור ויותר כסף על החצובה. מדובר על אופציה שפחות מתאימה לצפייה בגרמי שמיים עמוקים מאתרים חשוכים, אך יש לה את היתרונות שלה. היא תתאים למי שיעשו את רוב התצפיות שלהם ממהבית שממוקם במרכזי הערים, ומכיוון שהשמיים שלהם מזוהמים מאור, אין טעם בטלסקופ גדול ואפשר להסתפק במשהו קטן יותר. ככה אפשר יהיה לצפות בירח, בכוכבי הלכת וצבירים בהירים בהגדלות גדולות עם עקיבה נוחה שהחצובה תעשה עבורנו. מדובר במערכות קלות משקל שניתן להכניס ולהוציא מהבית בקלות ולאפס תוך כמה דקות.

    • יתרונות – מאפשרים צפייה קלה מהבית, ללא חיפוש של האובייקט, יש עקיבה להגדלות גבוהות, שער כניסה לצילום ו – EAA, ניתן להשתמש בטלסקופים שונים
    • חסרונות  – קטנים, רוב הכסף הולך על החצובה במקום על איסוף האור

     

    דגמים מומלצים 

    • Sky-Watcher Heritage-150P Flextube Virtuoso GTi - במחיר של כ 2,500 ש"ח מדובר באחת התמורות הטובות ביותר לכסף כטלסקופ ראשון. מפתח של 6 אינץ' על בסיס רובוטי. מתאים לעבודה מהעיר, על כוכבי הלכת, הירח, באתרים חשוכים על ערפיליות, צבירים וגלקסיות. בקיצור אולר שוויצרי. ניתן להפעלה בוויי פיי דרך סמארטפון או טאבלט. יתרון ענק שיש לטלסקופ הזה על אחרים הוא שניתן לשחרר את הטלסקופ מהמנועים בעזרת קלאצ'ים. זה אומר שקודם כל אפשר לעבוד קצת ידנית מבלי לאבד את האיפוס של הטלסקופ. דבר שני זה אומר שזה יתאים במקרים שנגמרה הסוללה, או לשומרי שבת שמעוניינים לעבוד ידנית עד מוצ"ש.

    Flex130Virt.jpg

     

    • Celestron Nexstar 6 SLT - שמידט קסגריין במפתח נחמד של 6 אינץ' ומחיר אטרקטיבי של פחות מ 4,000 ש"ח. לא ניתן לעבוד ידנית. לשים לב שלא מבלבלים אותו בטעות עם מקסוטוב:

    22088_NexStar_SLT_6_Schmidt-Cassegrain_01.jpg?v=1561657496  

     

     

     

    • Celestron NexStar 130 SLT - מחזיר אור בקוטר 5 אינץ' על חצובה רובוטית, עם פוקוס שתומך בעיניות 2 אינץ'. המחיר כמעט זהה ל - Heritage שמעליו, ולכן אני הייתי מעדיף את ההריטג' בזכות קוטר גדול יותר (5 מול 6), ויכולת לעבוד ידנית שלא קיימת כאן:

    Celestron_31145_NexStar_130_SLT_5_1_130mm_370208.jpg

     

     

    ***

     

    תקציב גבוה: 5,000 ש"ח ומעלה

    למרות שאין צורך ולא תמיד מומלץ להתחיל עם טלסקופים יקרים, ישנם כמה דגמים ספציפיים שעדיין יתאימו לאסטרונומים מתחילים, במידה וירגישו בנוח להוציא את התקציבים הללו. ברמת העיקרון כאן הכסף קונה אחד משלושה דברים שבהכרח יבוא על חשבון שני האחרים: מפתח (קוטר) גדול יותר, חצובה יקרה יותר או אופטיקה ברמה גבוהה יותר. למתחילים נמליץ להימנע מקטגוריית האופטיקה היקרה לטלסקופ הראשון מכיוון שלרוב מדובר בטלסקופים לשימושים ספציפיים כמו צילום. נמליץ להתמקד בחצובה או בקוטר הטלסקופ (דגש על קוטר).

    אופציה א' לתקציב גבוה - טלסקופ דובסוני ידני בקוטר 12-16 אינץ'

    אלו טלסקופים זהים בדגמים ובמבנה לאלה מקטגוריית הביניים, רק שכאן, מכיוון שהמשקל מתחיל להפוך לשיקול הרציני ביותר, הטלסקופים המתפרקים תופסים את הבכורה. יש לשים לב שככלל, כל עוד ניתן לשאת את הטלסקופ בנוחיות עדיף טלסקופ שלא מתפרק מכייון שאין צורך להרכיב ולפרק אותו בעבור כל תצפית. עם זאת ברגע שעוברים גודל מסויים וכבר קשה לסחוב - כדאי ללכת על טלסקופ מתפרק. לרוב, בעבור מי שאין לו בעיה לסחוב משקל הגבול עובר ב - 10-12 אינץ'.

    בקטגוריה הזו, גם הגודל של המראה מתחיל לשחק תפקיד - מראה גדולה צריכה קצת זמן להשוות טמפרטורה עם הסביבה כדי לתת מראות חדים - בא לידי ביטוי במיוחד במדבר, שם הטמפרטורה צונחת במהירות והמראה תישאר חמימה בלילה קר. במצב כזה שווה לשים לב לב אם לטלסקופים יש מאווררים מובנים למראה, ואם אין יש לקחת בחשבון שיתכן ונרצה להתקין כאלה. 

    • יתרונות – איסוף אור רציני ביותר, ברמה שניתן לראות אובייקטים עמומים ביותר וברמת פירוט גבוהה מאוד
    • חסרונות  – גדולים, כבדים, דורשים טיפול קצת שונה כמו קירור המראה

    דגמים מומלצים

    • Sky Watcher Flex Tube (סקייווצ'ר) – 12 אינץ': הדגם המתקפל הוותיק במשקל המקסימלי אותו ניתן להרים בנוחיות. גם את דגמי ה 14 וה- 16 אינץ' ניתן להרים, אך הם כבדים ביותר ולכן לא נוכל להמליץ עליהם.

     

    Collapsible_Dob_12_inch_copy.jpg

     

    • Explore Scientific Ultra Light (מתקפל) 14-16 אינץ': טלסקופ בתצורה בה כל הטלסקופ מתפרק לקופסא ועוד כמה מוטות. בגדלים הללו האפשרות לפרק את הטלסקופ לחלקיו מנצחת בנוק אאוט. יתרון נוסף הוא קירור מובנה למראות. דגם זה אמנם מגיע גם בגדלים קטנים יותר של 10 - 12 אינץ', אך כאם הפירוק למוטות מיותר וסתם מפספסים את היתרונות הרבים שיש לטלסקופ במבנה סגור:

          image.png.357ef23dda9940dca34c18abc5a14653.png

     

    אופציה ב' לתקציב גבוה - טלסקופ דובסוני על בסיס ממונע

    בגדול, אנו ממליצים להתחיל עם דובסוני עם בסיס ידני על מנת לשמור את השימוש פשוט ולהכיר את השמיים. עם זאת, יש שיעברו את השלב הזה מהר, או יעדיפו לדלג עליו בכלל. שדרוג לבסיס דובסוני ממונע כמעט ויכפיל את המחיר, אך יאפשר עקיבה נוחה אחרי אובייקטים בהגדלות גדולות ויהפוך את הטלסקופ למעיין "מצפה כוכבים" קטן. החיסרון הגדול הוא שבסיסים אלה כבדים יותר. 

    • יתרונות – איסוף אור רציני, יכולות מציאת אובייקטים ועיקבה, כניסה ל - EAA
    • חסרונות  – גדולים וכבדים.

    דגמים מומלצים

    • Sky Watcher Flex Tube (סקייווצ'ר) – 8-12 אינץ': הטלסקופים המצויינים מהסעיפים הקודמים, רק עם בסיס ממונע. לצערנו לא זמינים בתצורת צינור סגור.

    Sky-Watcher | Sky-Watcher Global Website

         

    אופציה ג' לתקציב גבוה - שמידט קסגריין 8 אינץ' על בסיס ממונע

    מדובר על כלים בעלי יכולות גבוהות - מצד אחד איסוף אור של 8 אינץ', ומצד שני חדות של שמידט קסטגריין. נוסיף חצובה ממונעת וקיבלנו כלי רב תכליתי. יש לשים לב שכלים אלה לא עדיפים בצפייה בגרמי שמיים עמוקים על דובוסנים בגודל זהה. בגלל השדה הצר שלהם (אורך מוקד גבוה) הם דורשים לרוב עיניות שדה-רחב יקרות ושדרוג הדיאגונל מ 1.25 ל - 2 אינץ'. כמו כן יש לשים לב שהעדשה המתקנת שלהם נוטה להפוך למגנט ללחות שפוגעת בצפייה ולכן הם ידרשו מגן לחות וייתכן שגם מחממים נגד לחות. בקיצור, חבילה קצת יותר תובענית. מדובר בטלסקופים שכמו הממונעים מקטגוריית הביניים מושלמים לצפייה מהעיר, עם אפשרות להכניס ולהוציא למרפסת בקלות רק שכאן גם מדובר ביכולת לצפות בגרמי שמיים עמוקים.

    • יתרונות – איסוף אור רציני, קומפקטי, מתאים מאוד ל EAA (מותנה ברכישת שדרוג)
    • חסרונות  – יקרים יחסית לאיסוף האור לעומת דובסונים, ובנוסף גם דורשים עוד שדרוגים יקרים

     

    דגמים מומלצים

    • Celestron NexStar 8SE - טלסקופ זהה ל 6 אינץ' מגרסת הביניים. נהנה מכל הייתרונות בתוספת יכולת איסוף אור טובה משמעותית:

    Celestron NexStar 8SE 203mm f/10 Schmidt-Cassegrain GoTo 11069 

     

    • Celestron - NexStar Evolution 8 WiF - הטלסקופ עצמו זהה ל 8SE מהסעיף הקודם, אך החצובה משודרגת ומגיעה עם שליטה דרך WiFi בנוסף לשלט יד, סוללה פנימית ושליטה בקלאצ'ים של החצובה:

    20184.jpg

    ***

     

    פרק שני – כללי אצבע ברכישת טלסקופ למתחילים

     

    מותגי אסטרונומיה מומלצים

    ההמלצות שנתנו עד כה, הן לא תורה מסיני. מדובר יותר בכללי אצבע, ואפשר בהחלט לקנות טלסקופים אחרים באותו הסגנון. הדבר הכי חשוב להקפיד עליו, הוא מותג טוב ומוכר, שידאג שכל מוצריו עומדים בסטנדרט ראוי.  אלה המותגים מהם רצוי לקנות:

    • Sky-Watcher
    • Celestron
    • Meade
    • Orion
    • Bresser
    • Explore Scientific
    • Zhummel
    • Telescope Service
    • GSO
    • William Optics

     

    במה לא לגעת

    טלסקופים שאינם מהמותגים המוזכרים לעיל. זה אומר כל מיני מותגים לא מוכרים מחנויות מטיילים, אתרי מבצעים וקופונים וחנויות לא מוכרות. אם יש ספק, עדיף לשאול פה בפורום אסטרונומים מתחילים או בקבוצת הפייסבוק למתחילים שלנו. הטלסקופים הללו מפתים כי הם זולים, אבל באסטרונומיה אתם מקבלים מה שאתם משלמים עליו – טלסקופ מחברה לא מוכרת בעלות של 500 ש"ח יכול להיות כל כך נחות מבחינה אופטית, שעדיף כבר לזרוק את הכסף לפח. לרוב ניתן לזהות את הטלסקופים הללו לפי ההכרזות הלא מציאותיות לגבי ההגדלה שהם מוסגלים כביכול לבצע ("פי 525!"). להתרחק כמו מאש.

     

    רכישה מחו"ל

    רבים שואלים לגבי הליך ההזמנה של מוצרים מחו"ל. אם עושים את ההזמנה מהמקומות הנכונים, מדובר בהליך פשוט ונוח אשר פותח מלאי ענק ובמחירים אטרקטיביים.

    • חנויות מומלצות בחו"ל לרכישה של טלסקופים הן:
      • First Light Optics הבריטית (FLO) - מדובר בחנות מעולה עם מגוון ענק של מוצרים, מחירים זולים, שירות לקוחות מצויין והכי חשוב – זמני משלוח מהירים לישראל. רצוי להוסיף את המוצרים לסל, ואז בקופה לראות את עלות המוצר כולל המשלוח
      • B&H הניו יורקית – חנות מפורסמת בבעלות יהודית-חרדית. לעיתים למרות המשלוח היקר, מחיר החבילה הכוללת עדיין זול יותר ממקומות אחרים.
    • מיסוי: הזמנת ציוד אסטרונומי מחו"ל הוא לרוב תהליך די פשוט, שכן בישראל אין מכסי ייבוא על ציוד אסטרונומי. נכון לכתיבת שורות אלה, המס היחיד אותו יש לשלם הוא 17% מע"מ במידה ומחיר המוצר (ללא משלוח) עובר את הסכום של 75$. במצב הזה צריך לשלם את המע"מ על מחיר המוצר וגם על עלות המשלוח יחדיו. לדוגמא:
      • אם הזמנו עינית לטלסקופ שמחירה הוא 72$ ועלות המשלוח היא 15$, לא נשלם מע"מ למרות שמחיר החבילה הכולל הוא 87$.
      • אם הזמנו עינית במחיר של 79$ ועלות המשלוח היא 5$, נשלם מע"מ על כל הסכום
    • משלוח ועמלות: אם המשלוח התבצע בעזרת חברת שילוח (UPS, FEDEX, DHL) ייתכן שיהיה חיוב נוסף בדמות עמילות מכס (200-300 ש"ח). למרות תוספת התשלום מדובר בחברות שילוח מעולות ולרוב המשלוח יגיע תוך פרק זמן של ימים בודדים עד שבוע לכל היותר, כשהתקשורת מולן הינן פשוטה ונוחה.

     

    כלל הזהב - צאו לתצפית לפני רכישה

    באופן כללי, כשאסטרונומים מתחילים מבקשים המלצה לטלסקופ ראשון, העצה הראשונה שיקבלו היא לצאת לתצפית אסטרונומית הפתוחה לקהל הרחב, ולצפות בעצמם דרך מגוון רחב של טלסקופים. מדובר בכלל שאין דרך לגמד את חשיבותו. אנו יכולים לעיתים לערוך מחקרים אינטרנטיים של חודשים ארוכים, בשביל לקבל מידע שהמוח יקלוט בערב אחד של תצפיות.

    בערב של תצפית אסטרונומית נכול לצפות דרך סוגי טלסקופים שונים, שוברי אור, מחזירי אור וקטדיופטריים, להתרשם מגודלם הפיסי של הטלסקופים, ולשחק קצת עם חצובות ידניות וממונעות.

    בסופו של יום, אם קראנו לעומק מדריך לבחירת טלסקופ דוגמאת המדריך הזה, ואז הגענו עם הידע התיאורטי לתצפית וחיברנו אותו לחוויה מעשית בה אנו גם מבינים מה אנו עושים, נוכל לבסוף לקבל החלטה אידיאלית.

     

    image.png.037e4d7cfb13ac2ec4dfc62266de51f3.png

     

     

     

     

     

     


    תגובות משתמשים

    תגובה מומלצת

    היי

    הבנתי שיכולת ההגדלה זה למעשה אורך המוקד חלקי גודל העינית.

    אז מה ההבדל בין 2 טלסקופים בעלי אותה יכולת הגדלה אבל עם גודל עדשה שונה ?

    קישור לתוכן
    שתף באתרים אחרים

    לפני ב-26.3.2022 at 21:33 עידן אזרי אמר:

    היי

    הבנתי שיכולת ההגדלה זה למעשה אורך המוקד חלקי גודל העינית.

    אז מה ההבדל בין 2 טלסקופים בעלי אותה יכולת הגדלה אבל עם גודל עדשה שונה ?

    גודל העדשה קובע את רמת ההפרדה והפירוט ("רזולוציה") ויותר חשוב מזה, את יכולת איסוף האור. רוב האובייקטים בעלי בהירות נמוכה ונדרשים עבורם שמיים חשוכים ללא זיהום אור, וגם טלסקופ גדול יחסית.

    קישור לתוכן
    שתף באתרים אחרים

    לפני ב-26.3.2022 at 21:33 עידן אזרי אמר:

    היי

    הבנתי שיכולת ההגדלה זה למעשה אורך המוקד חלקי גודל העינית.

    אז מה ההבדל בין 2 טלסקופים בעלי אותה יכולת הגדלה אבל עם גודל עדשה שונה ?

    היי עידן. בנוגע למה שיוסי ענה לך - תיכנס לחלק הראשון של סדרת המאמרים (יש קישור למעלה), ותצפה בוידא הראשון והשני

    קישור לתוכן
    שתף באתרים אחרים



    הצטרף לשיחה

    אתה יכול לכתוב עכשיו ולהרשם אחר כך אם יש לכם חשבון הכנס עכשיו בשביל לכתוב מהחשבון שלך

    אורח
    Add a comment...

    ×   הודבק כטקסט מיוחד.   הדבק כטקסט רגיל

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר .   נקה

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • פעילות אחרונה

    1. 1

      טלסקופ - רכישה

    2. 1

      טלסקופ - רכישה

    3. 4

      פלטפורמה משוונית - סיום פרוייקט, וחלוקת התוכניות לכולם

    4. 4

      פלטפורמה משוונית - סיום פרוייקט, וחלוקת התוכניות לכולם

×
×
  • צור חדש...

Important Information