עבור לתוכן
  • צור חשבון

על חשיבותו של ריג EAA נייד וקל לתפעול.


תגובות מומלצות

אין כמו השמיים החשוכים של הדרום. אבל מה, מרחק נסיעה של מספר שעות, שינה בשטח ואילוצים של חיי יום־יום לא תמיד מאפשרים לנצל אותו עוד תום. בגלל זה נכנסתי לתחום EAA. לא בגלל שרציתי לצלם אלא כי זו הייתה הדרך היחידה לראות משהו מעבר לצבירים פתוחים בצורה טובה בקרבת הבית.

אז בניתי לעצמי ריג פשוט - חצובת צילום קלה, AZ GTi טלסקופ קטן 60/400 של סביבוני ומצלמה ASI 224MC. כמובן ריג נייד היה בלתי אפשרי אלא אם הייתי גם בונה את ה־OpenLiveStacker (אבל זה סיפור נפרד). כפיצוי על העדר שמיים חשוכים עשיתי פה ושם EAA מהמרפסת והצלחתי לתפוס כמה גלקסיות. אבל מה בתקופה הזו של השנה אין הרבה אובייקטים יפים שניתן לראות מהמרפסת שלי

כרגיל תכננתי לרדת דרומה אחרי כמעט חצי שנה שלא ראיתי שמיים חשוכים, ארגנתי את כל הציוד ו... החיים צחקו על התכניות שלי והירידה דרומה בוטלה מסיבות לא תלויות בנו.

גם העננים לא נתנו מנוח כך שגם EAA מהמרפסת היה בעייתי.

אבל לפני יומיים, בעודי מבואס מביטל הנסיעה, שמתי לב בערב שהשמיים נקיים למרות ש־clear outside אמר אחרת. הטאבלט שעבדתי איתי היה כמעט ריק מהסוללה - שמתי בטעינה, הרכבתי את הריג שלי, עשיתי מהר flats מול מסך מחשב בבית, זרקתי את הטאבלט שהספיק להיטען ל־30%, דיאגונל, מצלמה ועיניות לתיק גב. לקחתי את הריג בית ויצאתי בסביבות 22:45 החוצה. הלכתי לחנייה של אחד הבניינים השכנים פה הנוף לדרום פתוח - כי רציתי לצלם דברים באיזור ה"קשת"  (או ליתר הדיוק הקומקום כמו שזה נראה)

בדרך נזכרתי שאפילו שכחתי לקחת את הכיסא אבל החלטתי לא לחזור כדי לא לבזבז זמן יקר.

הצבתי את החצובה במקום בטוח (שאיזה רכב לא ידרוס אותי) פילסתי אותה ועשיתי איפוס על 3 כוכבים מרוחקים (פיינדר אופטי זה נפלא לדברים האלה). הכוכב האחרון שאיפסתי עליו היה Vega. עשיתי עליו גם פוקוס עם מסכת בחטינוב ובאופו טבעי המשכתי לאובייקט הקרוב ביותר אליו "ערפילית הטבעת". שמתי פרופול של זמן חשיפה של 5 שניות והיה הטבעת הייתה בדיוק באמצע המסך - כל־כך ברורה ויפה!

ring.jpeg.c113dde66b63d29f6762795f0f5a20be.jpeg

זה היה פשוט נהדר אחרי 2 דקות של חשיפה כוללת עברתי הלה. ניסיתי לקפוץ למשקולת אבל היה הייתה עדיין חסומה ע"י הבניין. אז הלכתי לשני צבירים כדוריים M10 ו־M12 שנראו נהדר. על כל אחד מהם השקעתי פחות מ־2 דקות וקצת משחקים עם stretch. ואז הלכתי לערפילית הטריפיד M20... אחרי כמה פריימים הבנתי שזה הולך היות מיוחד

tifid.jpeg.f15977ca816d22ef42ce1750e1512a65.jpeg

צילמתי אותה במשך כמעט 5 דקות והיא נראתה נהדר. על כך־כך הרבה פרטים שממש הופתעתי.

משם עברתי ללגונה M8 - אחרתי מספר תמונות בודדות התחלתי לראות את הערפילית בצורה מאוד ברורה ואחרי 5 דקות עברתי ערפילית הנשר M16. ראיתי את סימנים של ערפילית, אבל הבנתי שכדי להוציא יותר פרטים צריך אורך מוקד/מפתח קצת יותר גדולים. 

אז עברתי לצבירים פתוחים: "ברווז הבר" M11, תלמי M7, והפרפר M6. עליהם עשיתי איסוף ממש קצר של בין דקה לדקה וחצי.

לקראת הסוף צילמתי כדורי M5 ואז בדקתי את המשקולת. ראיתי שהיא יצא מעבר לבניין וצילמתי גם אותה. הפנס קצת הפריע לי, ויצר השתקפויות, נעמדתי בינו לבין הטלסקופ וצילמתי אותה. גם היא יצאה מצוין. השעה הייתה 23:50 - חתכתי הביתה. 

סה"כ לקחת לי משהו כמו שעה וספקתי לראות 8 אובייקטים. הכל תיקתק. החצובה הביא כמעט כל אובייקט בדיוק מרכז הפריים. הייתי צריך לעשות תיקון קל רק ל־m5 כדי למרכז אותו. הכל זרם ועבד. היה פשוט כיף נקי.

זה בדיוק מה שרציתי כשהתחלתי לכתוב את ה־OpenLiveStacker. ועכשיו זה פשוט השתלם לי. לקחת ריג, לצאת החוצה לאיזו שעה כשיש חלון הזדמנויות. פשוט מעולה

 

ml.jpeg.eee8bb8ac89fbf2056b4b92c5660bef7.jpeg

 

 

יישומון AstroHopper ניווט אוטומטי בלי לשבור ראש

הטלסקופים שלי: Celestron AstroMaster 102AZ, SVBony sv501p 60mm

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרף לשיחה

אתה יכול לכתוב עכשיו ולהרשם אחר כך אם יש לכם חשבון הכנס עכשיו בשביל לכתוב מהחשבון שלך

אורח
הוסף תגובה

×   הודבק כטקסט מיוחד.   הדבק כטקסט רגיל

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   התוכן הקודם שלך שוחזר .   נקה

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • צור חדש...

Important Information