עבור לתוכן
  • צור חשבון

תגובות מומלצות

בערב יום שלישי, ה 18/11/2020, נפגשנות לתצפית ביערות של פארק קנדה.

image.png.8287f1def7c646c972a376d7006ebfa9.png

המטרות - קודם כל לצפות באובייקטים בשמים. בנוסף, זו הזדמנות נהדרת להפגש חובבים שמתלבטים איזה טלסקופ לרכוש ועם בעלי מכשירים חדשים ולהתנסות איתם בתנאים שעדיפים על העיר. וכמובן, קצת הכרת השמיים.

image.png.550d2c719ef819f2d3205089bd38159b.png

 

עברנו על קבוצות הכוכבים של הסתיו - קסיופאיה, פרסאוס, אוריגה, שור, וכמובן בסוף הערב - על אוריון, ערכנו סקירה, תוך כדי תצפית אילו אובייקטים עיקריים יש בכל קבוצה וכמובן צפינו ברובם.

על מנת להציג את רוב האפשרויות, פרסנו ארבעה טלסקופים - דובסוני 10", מקסוטוב 5", שמידט קסגריין 8" ושובר אור 102ממ. תמהיל די טוב של האפשרויות העומדות בפני אסטרונומים חובבים. מה שכחנו? משקפת - לפעם הבאה.

מכיוון שמדובר במקום לא חשוך ממש כמו הנגב, רשימת התצפית כללה אובייקטים בהירים יחסית.

image.png.e82f7412f6e4ee383e66bf4acfa7ed15.png

תחילת הערב הייתה נהדרת - מזג אויר נהדר עם עננים קטנים שהלכו והתפזרו.

התחלנו עם הירח וכוכבי הלכת - צדק ושבתאי כבר נמוכים בשמים ותנאי האטמוספרה לא אפשרו צפייה בהגדלות גבוהות אבל עדיין - הם תמיד יפים לצפייה.

משם עברנו, אולי מוקדם מדי (לא היה ממש חשוך והירח עדיין הפריע) לערפילית הטבעת, אובייקט של קיץ שבתקופה הזו כבר שוקע די מוקדם אבל את צורת הטבעת ניתן היה לראות בצורה סבירה מאוד למדי.

האובייקטים הבאים - צבירים, התמקדנו בצביר הכדורי הנהדר M15 ובצבירים הפתוחים - הינשוף והצביר הכפול, הפליאדות, NGC 752 וה Starfish cluster כשעלה מספיק גבוה. בצביר הכפול ובפליאדות, דווקא שובר האור הקט הראה את כוחו ואת היופי בשדה רחב. בשילוב עם העינית הנכונה, הצביר הכפול הוא פשוט מראה מפואר. פעם הבאה עינית הפלוסל צריכה להשאר בארגז. ולפעם הבאה אני חייב לזכור שאת הצבירים הכדוריים צריך להגדיל מהתחלה 🙂 M15 בהגדלה גבוהה יותר פשוט מרהיב.

 

כמובן שלא פיספסנו את גלקסיית אנדרומדה. נכון, זה לא המקום לראות זרועות בגלקסיה או לחפש צבירים כדוריים שם  אבל רואים בברור שזו גלקסיה, מבינים יפה מאוד את המבנה האליפטי וסה"כ מאוד אהבתי את המראה ואפילו ראיתי את M110.

את הערב סיימנו עם מלכת החורף - הערפילית הגדולה באוריון. אובייקט נהדר שבטעות התחלנו לצפות בו דרך הטלסקופ הקטן אבל עברנו ל 8" ול 10" + בינווויואר, חיכינו שהערפילית תעלה מעל זיהום האור והוספנו פילטר לחדד את המראה. אכן מראה נהדר שילווה אותנו לאורך החורף.

ככה זה נראה דרך טלפון. המון המון כוכבים

image.png.154ea89acea9c8932eb4771f58e1992d.png

לסיכום - צפינו בשמיים כארבע שעות, ראינו את תנועת הכוכבים סביב פולריס (כוכב הצפון), דיברנו על טלסקופים וחצובות שונות, עברנו על מערכות הכוכבים הבולטות וצפינו במגוון של אובייקטים.

הכי חשוב - פגשנו אנשים נהדרים שמרכיבים את הקהילה הזו שנשמח לפגוש שוב:

@Avi Kahana, @givoly, @Yuval M, @Tomer Ben-David, @Pamela Ezra, @אלון יחזקאל, @Meitar Shimoni, @נפתלי רדא

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני 14 דקות נפתלי רדא אמר:

היי אילן! איך אפשר להתעדכן מבעוד מועד.? 

אנחנו מתכוונים להתחיל אי מייל (ניוזלטר) שיהיה אפשר להירשם אליו ויצא פעם בשבוע-שבועיים ויכלול את כל העדכונים הרלוונטיים, כולל מפגשים מתוכננים ואירועי אסטרונומיה בולטים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני 1 דקה Gadi Eidelheit אמר:

נשמע כיף גדול. נגמור עם הגבס המטופש הזה ונצטרף לפעמים הבאות

 

איזה גבס גדי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היי אילן! התצפית נראית מדהים ואשמח מאוד להצטרף במועד הבא! אני ירושלמי ולכן מבאס שפספתי את האחרונה כי יחסית קרוב אלי. אשמח להתעדכן מתי והיכן תתקיים כדי שאוכל להצטרף!

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרף לשיחה

אתה יכול לכתוב עכשיו ולהרשם אחר כך אם יש לכם חשבון הכנס עכשיו בשביל לכתוב מהחשבון שלך

אורח
הוסף תגובה

×   הודבק כטקסט מיוחד.   הדבק כטקסט רגיל

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   התוכן הקודם שלך שוחזר .   נקה

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • צור חדש...

Important Information