עבור לתוכן
  • צור חשבון

מסע לעבר פלטפורמה משוונית - Equatorial Platform


תגובות מומלצות

לפני 3 שעות nirzon אמר:

לאחר כל הדיונים, סגרתי את המספרים באקסל.

אפשר לראות אותו כאן:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1pt0XiDaCRcAU-bBMC-LR43lWWjCvcz1f1a_9zHM8bnA/edit?usp=sharing

 

והתחלתי לעבוד עם Sketchup... לקח לי קצת זמן להזכר איך עושים מה, אבל זה כמו לרכב על אופניים...

בינתיים הספקתי להכין את שתי הקשתות, וחיברתי אותן למשטח העליון. הכל בדיקדוק, לפי המספרים של האקסל...

 

 

נראה טוב. איך העבודה עם התוכנה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@Guydive

לגבי העבודה איתה... אין לי בסיס להשוואה לתוכנות אחרות. אני השתמשתי בה לפני כמה שנים כשעשיתי שיפוץ בבית, ועוד פעם לפני שנה בעוד שיפוצון. יש איזו עקומת לימוד שהיא דורשת, זה בטוח. פשוט אני די רגיל אליה וגם יש לי אותה כבר מתוקנת. אולי היא יותר מתאימה באמת לעיצוב פנים ופחות לשרטוט הנדסי כמו שנדרש לצורך בנייה של מתקן כזה, אבל בפירוש גם את זה אפשר איתה. היא אםילו יכולה לייצר קבצים להדפסת תלת מימד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לאט לאט האסימון נופל...

ביליתי את כל אתמול בנסיון למקום את הגלגלים בצורה נכונה על הקשת, ולא הצלחתי. היום בבוקר, כמו שאומרים, אחרי שישנתי על זה, הבנתי.

עוד אתמול תכננתי את מחזיקי הגלגלים, כמשולשים שמוטים בזווית של 32 מעלות (לפי קו הרוחב), כאשר הגלגלים עצמם הם מידול מדוייק של גלגלי הרולרבליידס שקנינו (קוטר 64 מ"מ, רוחב 24 מ"מ), והעמדתי אותם במרחק של 3 מ"מ מהמשטח, בתקווה שאכן אפשר יהיה לחבר אותם ככה. עדיף באמת להשיג גם צירים אמיתיים, ואז נראה אם זה נכון. אם אחרי שנקנה את הצירים יהיה צורך בתיקונים, כבר די ברור לי איך לבצע את זה.

יצרתי גם משטחים חצי שקופים המקבילים לנקודות ההשקה של הגלגלים עם הקשת, שעוזרים מאד במיקום המדוייק של מחזיקי הגלגלים.

Eq18-w2.jpg.31bf950ff69e6e4faa8125d4b929caa6.jpgEq18-w1.jpg.a7e93aa458ca7171c6fa8648469aed91.jpg

מה שלא ממש הבנתי אתמול ועכשיו קלטתי זה את המשמעות של הזוויות Alpha n ו-Alpha s. מעשית אלו הזוויות בהן יש לסובב את מחזיקי הגלגלים סביב הציר של הגלגל המשיק לקשת!

אני אולי אנסה לייצר איזה סרטון שמסביר בצורה גרפית את המשמעות של הזוויות הללו - כי מאד חשוב להבין את זה.
ברגע שהבנתי את זה וסובבתי את מחזיקי הגלגלים לזווית הנכונה, לפי האקסל, המיקום שלה בנקודה הנכונה כבר היה הרבה יותר פשוט.

תראו (בינתיים מיקמתי רק מחזיק גלגלים יחיד, אבל הטכניקה לעשות את זה ב-Sketchup כבר ברורה לי, ואמשיך מאוחר יותר להכניס את כולם).

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 weeks later...

@givoly חזר מהטיול בחול (נשמע שנהנה מאד), והגלגלים שהזמנו מאמזון הגיעו אליו.

image.jpeg.e733889171a9547a5f0a9f4aab9c5525.jpeg

המדידות מראות שהמידות שלהן טיפה שונות ממה שהיה כתוב באתר:

קוטר הגלגלים 63 מ"מ (במקום 64), אבל עם טיפה לחץ הקוטר יורד ל-62.5 מ"מ.

image.jpeg.4a01e022a7e95f5a083cd03e7daa361c.jpeg

רוחב הגלגלים 22.7 מ"מ, במקום 24, אבל זה לא ממש חשוב.

image.jpeg.6c960c97039fb38495c90fff41f7ba00.jpeg

 

מה שחשוב זה הרוחב של הפלסטיקים הלבנים שבציר, בתמונה רואים 27.3 מ"מ, אבל עם טיפה לחץ זה יורד ל-27.2 מ"מ, שזה המספר הקובע, מאחר ועל הפלסטיקים הללו יופעל לחץ של הבורג שיקבע אותם למקום.

image.jpeg.53c2b359787e8706c87314e442cc9de3.jpeg

 

אז לסיכום:

קוטר הגלגלים: 62.5 מ"מ (רדיוס של 31.25 מ"מ) - במקום 64 (שלקחתי מהגדרות המוצר בדף של אמזון).

רוחב הציר: 27.2 מ"מ, מה שאומר שמרחק מרכז הגלגל מהקצה הוא 13.6 מ"מ - במקום 15.

המרחק בין המשטח עליו הגלגל מחובר לגוף הגלגל הוא 2.25 מ"מ (27.2-22.7 חלקי 2) - במקום 3.

הקוטר הפנימי של הצירים (של הפלסטיקים הלבנים) הוא 6.3 מ"מ (נחסוך פה עוד תמונה של מדידה... כבר מיצינו, לא?)

הנתונים הללו יאפשר לי להמשיך בתכנון מדוייק בתוכנה. אני צריך "להכין" גלגלים חדשים, לחבר אותם למעמדים מתאימים ולמקם אותם בנקודות הנכונות על הקשתות.

אחרי מיקום הגלגלים, נחבר את הכל לפלטה התחתונה, נחתוך את החלקים המרכזיים בקשתות, אלו שלא מגיעים למגע עם הגלגלים במהלך תנועת הפלטפורמה, ואז נתחיל לתכנן את מנגנון ההנעה והמנוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני 12 שעות nirzon אמר:

הגלגלים ממוקמים בצורה מדוייקת. עכשיו צריך לבנות את המשטח התחתון ולחבר אותם אליו.

נראה לי יש לך שם גלגל מיותר :-)

יישומון AstroHopper ניווט אוטומטי בלי לשבור ראש

הטלסקופים שלי: Celestron AstroMaster 102AZ, SVBony sv501p 60mm

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 weeks later...

הספקתי היום עוד כמה רגעים של עבודה על Sketchup, וסיימתי פחות או יותר את המשטח התחתון.

ניסיתי לראות בסימולציה עד לאיזו זווית ניתן להטות את המשטח העליון. לפי התכנון (קובץ האקסל) - הקשתות שחושבו ותכננתי אמורות לאפשר לי הטייה של עד 11 מעלות, שזה אומר זמן עקיבה של 87 דקות, אבל במציאות (בכל אופן, בסימולציה), פתאום גיליתי שהגלגלים "נתקעים" במשטח העליון, או מאבדים מגע עם אחת הקשתות בהטייה כזו.

על מנת להגיע לזווית הטיה גדולה ככל שאפשר (אם כי לא 11 מעלות), קיצרתי קצת את המשטח העליון, וערכתי שינויים קלים בקשתות (לא שינוי מהותי) - הצלחתי להביא את המערכת למצב בו ניתן להגיע איתה לזווית הטייה של 9 מעלות - אם באמת בסופו של דבר זו תהיה ההגבלה, נקבל כאן זמן עקיבה של כמעט 72 דקות, שזה מכובד ביותר. במציאות, אני יודע שרוב מי שבונה פלטפורמות כאלו מגביל אותן לזמני עקיבה של שעה או פחות, שזה בערך הטייה של 7 מעלות, ככה שמגבלה של קצת יותר מ-9 מעלות בתכנון נשמעת לי הגיונית.

בסרטון הבא ניתן לראות את הפלטפורמה עם המשטח התתתון והשינויים החדשים:

 

ובסרטון הבא ניתן לראות את אותו התכנון, רק שהמשטח העליון נמצא בהטייה של 9 מעלות. אם תשימו לב טוב, תראו שהגלגל הצפון מערבי כמעט ונוגע במשטח העליון כשמגיעים לזווית ההטיה הזו, ואילו הגלגל הדרום מערבי למעשה עולה מעל קו המשטח העליון, מה שחייב אותי לקצר אותו קצת על מנת שהתנועה הזו תתאפשר.

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 weeks later...
לפני ב-18.7.2022 at 14:22 nirzon אמר:

קוטר הגלגלים: 62.5 מ"מ (רדיוס של 31.25 מ"מ) - במקום 64 (שלקחתי מהגדרות המוצר בדף של אמזון).

אני קורא עכשיו יותר לעומק את המאמרים שצירפת, ואני רואה שבמאמר באנגלית כתוב (באזור של הקישורים למעלה) שגלגלים קטנים יעשו בעיות, וצריך גלגלים לפחות בקוטר 76 מ"מ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני ב-17.8.2022 at 17:38 שחר רייש אמר:

אני קורא עכשיו יותר לעומק את המאמרים שצירפת, ואני רואה שבמאמר באנגלית כתוב (באזור של הקישורים למעלה) שגלגלים קטנים יעשו בעיות, וצריך גלגלים לפחות בקוטר 76 מ"מ.

אני ו @givoly דנו ביננו על זה (קראנו את ההמלצה הזו). היא נובעת מסיבות שונות. אנחנו העדפנו לקחת גלגלים קטנים יותר, שמאפשרים להקטין את המרווח בין המשטח העליון והתחתון. אנחנו מניחים שמאחר שאנחנו נייצר את הפלטפורמה בצורה מדוייקת ביותר, דיוק הייצור יפצה על הבעיות שגלגלים גדולים יותר יכולים למנוע כתוצאה מייצור פחות מדוייק. בחיפוש ברשת ראינו הרבה מאד אנשים שבנו פלטפורמות עם גלגלים עם קוטר יותר קטן משלנו והם מרוצים מהן מאד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 weeks later...

אני לא יכול לדווח על התקדמות, בגלל עיסוקים אחרים שמנעו ממני לתת זמן לתכנון הפלטפורמה, אבל אני כל הזמן חושב על נושא ההנעה.

מצאתי וידאו חדש, של בחור איטלקי שבנה פלטפורמה, ובוידאו הוא מדגים בדיוק איך היא בנוייה.

הפלטפורמה שלו בנוייה בסגנון אחר מזו שאני מתכנן, אבל מה שמעניין אותי זו צורת ההנעה שלו, שהיא קצת ייחודית, ולא ראיתי כמוה.

אתם לא חייבים לראות הכל (זה באיטלקית, אבל התרגום האוטומטי עושה כאן עבודה לא רעה, אז אפשר להבין). הקטעים המעניינים שקשורים להנעה נמצאים בזמן 7:30 עד 7:45, ואחר כך בזמנים 8:50 עד 12:30.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני 2 שעות nirzon אמר:

שלו בנוייה בסגנון אחר מזו שאני מתכנן, אבל מה שמעניין אותי זו צורת ההנעה שלו, שהיא קצת ייחודית, ולא ראיתי כמוה.

 

רעיון (וביצוע) יפים מאוד. האם לאחר חיבור המנוע הוא לא יוצר נקודת עומס משקל נוספת? כלומר, שחלק ניכר מהמשקל של הדובסוני נשען לא רק על גלגלי התנועה אלא גם על גלגל השיניים של המנוע? במובן הזה היה עדיף שהמנוע היה מותקן בזוית אחרת, לא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני 12 דקות jonzm אמר:

רעיון (וביצוע) יפים מאוד. האם לאחר חיבור המנוע הוא לא יוצר נקודת עומס משקל נוספת? כלומר, שחלק ניכר מהמשקל של הדובסוני נשען לא רק על גלגלי התנועה אלא גם על גלגל השיניים של המנוע? במובן הזה היה עדיף שהמנוע היה מותקן בזוית אחרת, לא?

תראה - יש לו מין בורג כזה שהוא מסובב עד שגלגל השיניים של המנוע נוגע בלחץ עדין על הקשת עם השיניים. כלומר, הוא יכול לשלוט בלחץ שנופל על הציר של המנוע. כשהוא מרחיק את המנוע - החלק העליון של הפלטפורמה שלו נע בצורה חלקה על החלק התחתון, מה שאומר שאפשר לכוון את זה ככה שהלחץ על הציר יהיה באמת מינימלי. זה גם פתרון מאד יפה לצורך הזזת הפלטפורמה לנקודת ההתחלה, מסובבים את הבורג, מזיזים את הפלטפורמה, ואז מחברים חזרה את המנוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני ממשיך לחשוב ולהתלבט על נושא ההנעה, ועלה לי רעיון מקורי, שעדיין לא ראיתי כמוהו בשום פלטפורמה.

אני אסביר את הרעיון שלי כאן עם שרטוט מאד סכמטי שעשיתי על נייר. אשמח לשמוע חוות דעות והצעות ממי שמבין קצת בנושא.

image.png.445255427e88c324beab5349bcbe47f7.png

שני המלבנים שציירתי בשרטוט הם המשטחים העליון והתחתון. המשטח התחתון כמובן מקובע ומפולס, העליון נראה כאן כאילו הוא מרחף באוויר, אבל למעשה הוא מונח עם הקשתות שלו על הגלגלים של המשטח התחתון, ונע על הקשתות שלו מימין לשמאל.

בקצה הימני של המשטח העליון אני מחבר שני חוטים חזקים, אחד מחובר לתוף מנוע שמקובע לצד שמאל של המשטח התחתון, והשני מחובר למשקולת דרך מערכת של שני גלגלים (מי שזה מזכיר לו שאלות מבגרות 5 יחידות בפיזיקה, זה על אחריותו בלבד).

הרעיון מאד פשוט - הכוחות של המשקולת והכח שמפעיל המנוע למעשה צריכים כמעט לבטל זה את זה, ועל ידי הגברה קלה של הכח שהמנוע נותן, המשטח העליון יתחיל לנוע מימין לשמאל. מצד שני, הפסקת הכח שהמנוע מפעיל, תגרום למשקולת להניע את המשטח חזרה לנקודת ההתחלה.

יתרון מאד גדול שיש למערכת כזו היא שניתן להשתמש במנוע DC, שהמתח שהוא מקבל מתורגם ביחס ישר לכח שהוא מפעיל, ואז במקום מעגל חשמלי מסובך יותר שדורש מנוע סטפר (שהכניסה אליו היא סיגנל PWM), מספיק כאן פוטנציומטר. התנועה גם אמורה להיות ככה הרבה יותר חלקה (כי מנוע סטפר מכניס רעידות קלות). מאחר והפלטפורמה אמורה לנוע פחות או יותר סביב מרכז הכובד של הטלסקופ, הכוחות הנדרשים לתנועה שלה מאד קטנים.

עכשיו כשאני חושב על זה יותר לעומק, יש סיכוי שניתן לבנות גם מערכת גלגליות כאלו ומשקולות שתניע את הפלטפורמה בכלל בלי מנוע - כל מה שצריך זה מערכת משקולות שנייה בצד השני של הפלטפורמה, עם איזה מנגנון שמייצר חיכוך בדרך (סוג של ברקס, זה יכולה להיות טבעת סיליקון שניתן להדק יותר פחות), ואז אם שמים משקולות שונות בשני הצדדים, הפלטפורמה תנוע לצד בו המשקל גדול יותר, כאשר אפשר לשלוט על מהירות התנועה עם מנגנון הברקס... 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נתחיל ממה שכתבת בסוף: בלם. בלם מבוסס נותן כוח קבוע לכן מה שיקרה שהפלטפורמה או תאיץ או תאיט אלא אם יש מנגנון בקרה בבלם שמפעיל כוח יותר חזק אם מהירות גדלה. הבעיה פה שכמובן אתה צריך מנגנון מאוד מדויק.

מה שכן אפשר לעשות מערכת מכנית לחלוטין להוסיף מנגנון מטוטלת/שעון שיבטיח תנועה במהירות קבועה. אבל פה לא בטוח שזה יהיה הרבה יותר פשוט מנגמנון דיגיטלי. או אולי כן, אבל פה לפחות תהיה שליטה מאוד מדויקת על מהירות התנועה. אפשר אולי בלם מבוסס נוזל בו התנגדות היא גדלה עם המהירות. אבל אני לא בטוח שדבר כזה יהיה פשוט לבנות ולכייל.

לגבי מנוע DC אותה בעיה עם אתה נותן מתח קבוע בלי שום משוב אז השליטה על מהירות תהיה מאוד קשה כי מספיק שמתח משתנה טיפה (הסוללת התרוקנה קצת), או שנגד משתנה קצת מזייף. שינוי קטן באיזון/חיכוך - אם אין לך משוב שיתקן תהיה בעיה לעקוב אחרי תנועה. קח רכבת צעצוע. שים אותה במעגל ותנסה למדוד זמני הקפה במדויק. מה הדיוק? כמה זה עקבי? עכשיו תזיז טיפה מסלול. משהו השתנה?

כמובן אם אתה תשים encoders ומשוב זה היה מדויק - אבל שוב זה כבר מנגנון מורכב.

מנוע צעדים לעומת זאת זה משהו שנותן לך מהירות מאוד מדויקת וזה גם open-loop. מנוע צעדים בד"כ נותן 200 צעדים בסיסים ועם microstepping אתה יכול להגדיל את זה בעוד x16-x32. אם יש לך רדוקציה מספיק גבוהה לא אמורה להיות בעיה. מה שחשוב שהוא נותן תנועה מאוד מדויקת. לגבי רעידות. קח בחשבון חלק ניכר מחצובות ממונעות היום בשוק משתמשים במנועי צעדים.

לגבי בקר. לא בניתי כזה מעולם, אבל לפי הבנתי לוח arduino, בקר מנוע ומנוע ינתנו לך את המענה. בזמנו שרציתי לבנות מגנון עקיבה מצאתי את האתר הזה: https://www.4project.co.il/ יש שם מגוון רכיבים ובמחירים סביבים - מה שחשוב זה בארץ אז אם משהו חסר לא מתאים זה קל"ב

לפי דעתי או שתחשוב על שעון מכני/תדפיס רכיבי שעון (יש אגב star-trackers מכניים גם היום בשוק) או תשים מנוע צעדים עם בקר פשוט.

בנוסף נראה לי אתה יכול לקנות בקרים בנויים עם שליטה מדויקת במהירות, למשל חיפוש זריז בגוגל מביא אותך לך: https://www.aliexpress.com/item/1005004235707329.html

 

נערך היום על-ידי Artyom

יישומון AstroHopper ניווט אוטומטי בלי לשבור ראש

הטלסקופים שלי: Celestron AstroMaster 102AZ, SVBony sv501p 60mm

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני 2 דקות nirzon אמר:

@Artyom
תודה על הפידבק.

מה דעתך בכלל על הרעיון של המימוש הזה עם כבלים ומשקולת. נניח שאני לוקח את ההצעה שלך ושם שם מנוע צעדים ולא מנוע DC.

(אפשר בתור משקולת לשים גם בקבוק מים)

אם אתה שם מנוע צעדים אין טעם במשוקלת כי הוא כבר יתן לך מספיק מומנטום להזיז את את הבמה בקלות.

יישומון AstroHopper ניווט אוטומטי בלי לשבור ראש

הטלסקופים שלי: Celestron AstroMaster 102AZ, SVBony sv501p 60mm

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני 27 דקות Artyom אמר:

אם אתה שם מנוע צעדים אין טעם במשוקלת כי הוא כבר יתן לך מספיק מומנטום להזיז את את הבמה בקלות.

חייבים משקולת על מנת למשוך את הפלטפורמה ימינה, כי ללא כל כח המשטח העליון ישאר במצב מאוזן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני 2 דקות nirzon אמר:

חייבים משקולת על מנת למשוך את הפלטפורמה ימינה, כי ללא כל כח המשטח העליון ישאר במצב מאוזן.

למה דווקא ימינה? בכיוון התנועה?

יישומון AstroHopper ניווט אוטומטי בלי לשבור ראש

הטלסקופים שלי: Celestron AstroMaster 102AZ, SVBony sv501p 60mm

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני 1 דקה Artyom אמר:

למה דווקא ימינה? בכיוון התנועה?

לא ממש משנה ימינה, שמאלה, תלוי באיזה כיוון אתה מסתכל עליה, אבל היא צריכה להתחיל את התנועה כשהיא נוטה לכיוון אחד, והיא מסיימת את התנועה כשהיא נוטה לכיוון השני. מצב שיווי המשקל, כשהיא באמצע, זה בדיוק נקודת אמצע הדרך שהיא עושה. בשרטוט שעשיתי ביד ציירתי את שתי נקודות הקיצון הללו. ממצב התחלת התנועה ועד הסיום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני 6 דקות nirzon אמר:

לא ממש משנה ימינה, שמאלה, תלוי באיזה כיוון אתה מסתכל עליה, אבל היא צריכה להתחיל את התנועה כשהיא נוטה לכיוון אחד, והיא מסיימת את התנועה כשהיא נוטה לכיוון השני. מצב שיווי המשקל, כשהיא באמצע, זה בדיוק נקודת אמצע הדרך שהיא עושה. בשרטוט שעשיתי ביד ציירתי את שתי נקודות הקיצון הללו. ממצב התחלת התנועה ועד הסיום.

כלומר אתה רוצה תמיד להתחיל במצב קיצון כדי לכיוון את הטלסקופ ואז להפעיל עקיבה כדי לקבל טווח תנועה מקסימלי...

אם כך בהחלט רעיון טוב!

יישומון AstroHopper ניווט אוטומטי בלי לשבור ראש

הטלסקופים שלי: Celestron AstroMaster 102AZ, SVBony sv501p 60mm

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים


למי שעדיין לא ראה את הוידאו הזה. עכשיו התבוננתי בו בהילוך איטי החל מזמן 1:50 ומאד אהבתי מה שראיתי שם.

1. בורג חלזוני, שזו כל הזמן היתה הבחירה המועדפת עלי - אבל בלי מערכת מסובכת של גלגלי שיניים - פשוט ציר המנוע מסובב ישירות את הבורג - הכי פשוט בעולם.

2. המנגנון שיש לו שם בשביל לנתק ולחבר מחדש את המשטח העליון מהבורג (לצורך העמדת הפלטפורמה בנקודת המוצא) - פשוט ואלגנטי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני 1 שעה nirzon אמר:


למי שעדיין לא ראה את הוידאו הזה. עכשיו התבוננתי בו בהילוך איטי החל מזמן 1:50 ומאד אהבתי מה שראיתי שם.

1. בורג חלזוני, שזו כל הזמן היתה הבחירה המועדפת עלי - אבל בלי מערכת מסובכת של גלגלי שיניים - פשוט ציר המנוע מסובב ישירות את הבורג - הכי פשוט בעולם.

2. המנגנון שיש לו שם בשביל לנתק ולחבר מחדש את המשטח העליון מהבורג (לצורך העמדת הפלטפורמה בנקודת המוצא) - פשוט ואלגנטי.

ממש פשוט. כרגיל, יש אלגנטיות בפתרונות פשוטים ש-פשוט עובדים 🙂

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרף לשיחה

אתה יכול לכתוב עכשיו ולהרשם אחר כך אם יש לכם חשבון הכנס עכשיו בשביל לכתוב מהחשבון שלך

אורח
הוסף תגובה

×   הודבק כטקסט מיוחד.   הדבק כטקסט רגיל

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   התוכן הקודם שלך שוחזר .   נקה

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • פעילות אחרונה

    1. 0

      מטאור ב 15.3.2024 01:20

    2. 5

      ZWO seestar S50

    3. 5

      ZWO seestar S50

    4. 5

      ZWO seestar S50

    5. 5

      ZWO seestar S50

  • נושאים


×
×
  • צור חדש...

Important Information